Met enige regelmaat vraag ik me af wat het volgende boek is wat ik moet lezen. Toch is het lastig om buiten Amazon of Bol.com een lijstje te vinden met interessante boeken op het gebied van internet marketing. Vandaar dat ik nu zelf maar eens ga beginnen met een aantal book reviews. Heb jij nog tips van verplicht leesvoer? Laat het dan weten!
Handboek zoekmachinemarketing
Het eerste boek dat ik ga behandelen is het Handboek Zoekmachinemarketing, geschreven door Keesjan Deelstra van InternetEffect.com. In twaalf hoofdstukken geeft hij een duidelijke inleiding op het vakgebied. Op basis van de drie belangrijkste componenten van zoekmachine marketing (content, techniek en linkpopularity) neemt Deelstra je aan de hand mee door land van zoekmachinemarketing. Al met al kan het een stevige basis voor de beginnende SEO’er zijn, aangezien alle basisprincipes van SEO netjes op een rij staan. Naast de reguliere zoekmachine marketing behandelt Deelstra ook de betaalde zoekmachine resultaten, altijd handig om daar ook iets van af te weten.
Het boek is makkelijk om bij de hand te hebben als naslagwerk, zoals gezegd voor de beginnende SEO’er is het een zeer praktische gids. Voor de ervaren zoekmachinespecialist zal het weinig nieuws onder de zon zijn.
Dit boek over zoekmachinemarketing is zeer waardevol. Het is helder geschreven en het maakt van elke webdesginer een zoekmachine marketing specialist. Het gedeelte over zoekmachine advertising (SEA) is erg interesant. Kortom een must voor iedereen die zich wil verdiepen in de wereld van zoekmachine marketing
@Jhb,
Mwah…tis toch niet nieuw meer dat boek? Volgens mij zijn er zeker al essentiele zaken gewijzigd die niet meer echt in het boek voorkomen.
En anders had jij die fouten op je admium.nl ook vast niet meer gemaakt 😉